Life of being blond and foreign - Reisverslag uit Arcata, Verenigde Staten van Isabelle Nunen - WaarBenJij.nu Life of being blond and foreign - Reisverslag uit Arcata, Verenigde Staten van Isabelle Nunen - WaarBenJij.nu

Life of being blond and foreign

Door: Isabelle van Nunen

Blijf op de hoogte en volg Isabelle

25 Januari 2014 | Verenigde Staten, Arcata



Mijn 5 weken wintervakantie. Nee dat is geen typfout, 5 weken bedoel ik ook.
Ik besloot om naar LA te reizen, dat is 12 uur van de plaats waar ik woon. Vergeet niet dat Californië 5 keer groter is dan ons kikkerlandje, dus dat duurt wel even. Ik nam de bus naar San Francisco en vanuit daar de nachtbus naar LA. Erg vermoeiend, maar het was het waard dacht ik maar. Na een dag reizen werd ik ’s morgens wakker in de bus, aangekomen in LA. Daar stond ik dan op het busstation, met mijn chanelpoederdoosje in de toiletten…

In LA ben ik een paar dagen gebleven. Het is een stad met vele gezichten en ik ben blij dat ik het heb gezien. Desondanks moet ik zeggen dat het soms een erg onpersoonlijke stad is en dat is wat de Amerikanen hier zelf ook zeggen. Je houdt ervan of je houdt er niet van.

Na een paar dagen LA heeft Fernando, een vriend van me hier, me opgehaald samen met Ella. Zij vertrok de volgende dag en we moesten afscheid nemen, ze komt helaas niet meer terug.
Ik kon bij Fernando in Riverside verblijven voor onbepaalde tijd. Riverside (van dat liedje van Sidney Samson voor degenen die het kennen) ligt een uurtje van LA in een soort woestijn. Zijn familie is van Mexico, dat zie je veel in het zuiden van Californië. Met zijn 4 (!) zusjes kon ik wel even vooruit voorlopig.

Nu heb ik ook vaker de vraag gekregen hoe ik mijn kerst heb doorgebracht. Op kerstavond hebben we met de hele familie cadeautjes uitgepakt (ik was inmiddels al zo geïntegreerd dat ik ook cadeautjes kreeg) en hebben we uitgebreid gedineerd, met als toetje mijn tiramisu. Voor de mensen die mij kennen is dit geen verassing. Ik ben verslaafd aan tiramisu en eet het zelfs als ontbijt.
Op eerste kerstdag heeft een vriend van me mij meegenomen naar Disneyland. De originele Disneyland, met een prijskaartje van $140 per dag!

Dit was mijn eerste kerst zonder mijn familie, in de woestijn (31 graden) met een Mexicaanse familie. In ieder geval eens wat anders dit jaar!
Wat blijkt is dat ze in Amerika (of delen daarvan) niet aan particulier vuurwerk doen, dat is hier verboden. Oplossing? Je mag wel met je wapens kogels de lucht in schieten! Logica is soms erg ver te vinden in de Verenigde Staten.

Na 2 weken in Riverside moet ik bekennen dat ik toe was aan iets nieuws. Het probleem was dat ik niet wist wat. Begrijp me niet verkeerd, ik heb het hier super goed. Maar ik zal niet doen alsof het altijd feest is hier, want ook aan de andere kant van de wereld gaat het soms wat minder. Fernando wilde natuurlijk graag bij zijn familie blijven, al mijn internationale vrienden gingen terug naar huis of reizen door Amerika en ik had zelf geen auto om ergens heen te rijden. Een aantal dagen heb ik flink zitten nadenken wat ik nou moest doen. Ik besloot op een vrijdagavond een ticket naar Hawaii te boeken en 2 dagen later stond ik op het vliegveld! 2 Weken Hawaii, niet verkeerd.

Grappig was dat President Obama precies 1 week voor mij op het eiland verbleef! Jammer, ik had ‘m wel een handje willen schudden..
Mijn 2 weken Hawaii kan bestond grotendeels uit zonnen, zwemmen, hiken, eten, snorkelen en uitgaan. Dat laatste zal ik in bijzonder even toelichten. Als meisje maak je soms de gekste dingen mee. Op 1 avond heb ik een heel aantal speciale openingszinnen gehoord. Zo speelde de DJ het liedje ‘ I’m sexy and I know it’, waarop iemand op me afliep: ‘’ O my god. They made a song about you! ‘’ Serieus? Zijn er überhaupt meisjes die dat leuk vinden om te horen?
Een jongen, die ik nog nooit heb gezien, loopt op me af: ‘’ WE ONLY GOT 5 MINUTES LEFT!’’ Hallo? Dit is geen sprookje. Ik ben toch zeker Assepoester niet.
Nee. Die openingszinnen zijn toch niet voor mij weggelegd.

Ik verbleef in hetzelfde hostel. Ik had vorige keer al veel mensen ontmoet dus ik had hier en daar al contacten. Toch pakte mijn trip een beetje anders uit dan ik had gedacht, dus uiteindelijk heb ik ook veel tijd met mezelf doorgebracht. Ik ben absoluut niet bang om alleen te reizen, ik pak het vliegtuig en vertrek. Maar na 2 weken wil je toch wel een goede vriend of vriendin zien hoor.

Dus nu zit ik hier, met mijn laptop in Humboldt. School is weer begonnen en dit semester heb ik andere vakken.
-Communication, Verbal- and nonverbal communication
-Anthropology, Media & international social change
-Journalism, international mass media communication
-Fitness

Waar ik nu mee bezig ben? Een nieuw tripje plannen!
Mijn volgende en laatste vakantie is 21 maart en waarschijnlijk gaan we een roadtrip doen met een aantal vrienden. Vanuit hier vertrekken we naar Portland (Oregon), Seattle (Washington) en Vancouver (Canada). Ik kan niet wachten! Misschien ga ik tussendoor een weekendje naar San Francisco, dus je kunt je wel voorstellen dat ik druk ben…

X Isabelle

  • 25 Januari 2014 - 09:02

    Illa:

    Ha Isabelle, wat fijn om weer eens iets van jou te horen. En wat doe je toch allemaal stoere dingen!
    Je begint nu aan de tweede helft van jouw avontuur, geniet er nog maar lekker van. En als die roadtrip doorgaat: de kustroute van Oregon en Washington is een MUST. Wat je daar aan natuur ziet is uniek! Als je nog vragen hebt, mijn nichtje heeft heel lang in Portland gewoont en woont nu in Seattle. Trouwens Vancouver Island, Victoria is een heel gezellige studentenstad.
    Heel veel plezier nog. Love you! Illa

  • 02 Februari 2014 - 12:56

    Tante Yv:

    Ha Maedje,
    Wat een interessante reizen en mensen die je ontmoet! Heel speciaal allemaal.
    Hier zijn we voorzichtig, sommige volop, bezig met de vastelaovend. Dat duurt ook niet meer lang.
    Hoe is het weer bij jullie? Echt winterweer hebben we tot nu toe ook niet gehad. Ik mis een beetje een dik pak sneeuw! Marie-Josette en Jan zijn net terug van een skivakantie in Italië
    En Theo vertrekt volgende week weer naar Afrika. Wat hebben we toch een internationale familie hè?
    Ik geniet altijd van je leuke berichten en hoop dat je het naar je zin hebt komende tijd,
    Heel veel liefs, Yvonne

  • 09 Februari 2014 - 19:33

    Vera:

    My "deer" Isabelle,
    Weer 'n leuk verslag geschreven enne je reist wat af in The States. Ik denk dat wij dit moeten vergelijken als reizen door Europa. In Nederland zijn wij verwend je bent in 3 uurtjes van zuid naar noord Nederland getraveld. dwz ALS de treinen rijden, anders sta je uren stil op 'n station en niets rijdt meer!!!

    Jammer dat je Obama geen hand kon geven op Hawai. Hij komt eind maart naar Nederland /Den Haag voor een nucleaire top met andere regeringsleiders.(wij zijn ook uitgenodigd, foto volgt)
    Hier wordt afgeraden om dan richting Den Haag en omstreken (50km) te gaan. Alles wordt afgesloten zelfs 't luchtruim en de kust voor D.H. Alle hotel kamers met gouden kranen (echt waar) zijn gereserveerd door buitenlandse zaken voor deze top. Wie zal dat betalen zoete lieve gerritje ........??
    Afgelopen maandag zijn wij even op en neer naar D.Haag/Scheveningen gereden, hebben 'n andere auto en moesten uitproberen of je d'r mee kan scheuren over Hollandse wegen, wij zijn nu sneller dan de flitspalen en dit was nodig ook ha, ha!! In Amerika is de speedlimit nog strenger dan hier dacht ik.

    M.b.t. Riverside, ik vind Fernando leuker "I can hear the drums Fernando" van Abba als je dit kent...., maar dit is a long time ago.
    Hier is de "vastelovindj" tijd weer aangbroken, nog ff en Roermond heeft meer winkels met carnaval spullen als gewone, dus keuze genoeg voor wie 't leuk vinden.
    Na hard vakantie vieren ben je nu weer hard aan het studeren, hopelijk spreken de vakken je aan en anders ff door 'n zure appel bijten, je steekt er altijd wat van op en je hebt wat te vertellen straks aan ons. Zijn benieuwd.
    Als je weer terug bent in Zwjame kom je voor ons ook maar tiramisu maken, maar dit duurt nog 'n paar maandjes. Wensen je nog 'n leuke tijd, vinden de verslagen fijn om te lezen en van onze kant zal dit niet het laatste zijn.

    Veel lieve groetjes en tot mails,
    Vera en K.H.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Arcata

Isabelle

Actief sinds 19 Aug. 2013
Verslag gelezen: 1123
Totaal aantal bezoekers 23847

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2013 - 30 Mei 2014

Humboldt State University

19 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: